Rólam

Schweininger Mónika vagyok, személyi és aerobik edző, preventív gerinc- és intelligens tornatréner. Emellett pedig közgazdász is – első hivatásomnak ugyanis a konferenciaszervezést választottam.

A főiskola alatt a tükör és a mérleg szúrós pillantása elől menekülve kezdtem el klasszikus aerobik órákra járni, majd tettem egy vargabetűt a fitness termek felé, és egy még hatalmasabb kerülőt a táplálék kiegészítők és fogyasztószerek zsákutcájában. Hamar szembesültem vele, hogy az emberi test működésének valós ismerete nélkül ezek csupán meddő kísérletek az egészség és az esztétikum közös mederbe terelésére. Így indultam el a mozgás világába.

A főiskola végeztével előbb aerobik, majd személyi edzővé váltam.
A klasszikus edzések fejlesztésével párhuzamosan elindultam a prevenció és a rehabilitáció vonalán, így lettem gerinctréner.
2015-től pedig a Kondor Judit Mozgásfilozófia csapat tagja, ahol gyógyítok is.

Ennek a tudásnak köszönhetem, hogy immáron nem csak izmokat és a külsőségeket, hanem embereket és rendszereket látok – mozgástani és lélektani értelemben egyaránt.

Ami a személyi tréningek alapja kell, hogy legyen.

Végzettségek

Mozgásos Testképelemzés (Intelligens Torna tréneri képzés) „A”, „B” és "C" kurzus
(Kondor Judit Mozgásfilozófia)

Ennek segítségével professzionális képet kaphatunk tested állapotáról, különös tekintettel a törzs izomzatára.

Mozgásos Testelemzés "D" kurzus (Nyak-vállöv)
(Kondor Judit Mozgásfilozófia)

A nyak-vállövi régió extrém mobilis terület – akár a nyak, akár a vállöv, akár a váll esetében. Éppen ezért nagyon sok apró képlettel rendelkezik, hogy a mozgások kifogástalanul kivitelezhetőek legyenek.
És ahol sok minden dolgozik egyszerre, ott nehezebb is megtalálni, és kezelni a problémát okozó képletet – de természetesen nem lehetetlen. :-)

A térd funkcionális anatómiája
(Almásy Csilla Gerinckoncepció)

Ha bármilyen térd sérülésed volt, amit gyógytornász is kezelt már, de úgy érzed, még „valahogy nem az igazi” az a térd, itt szakszerű segítséget kaphatsz a rehabilitációban.

K-Active Basic Kineziológiai Tape tanfolyam
(Siegfried Breitenbach)

A tape egy rugalmas pamutból készült ragasztószalag, amit a bőrödre ragasztva a mozgásszervi problémák korrigálhatók. Ha gyógytornász előírja számodra ezt a kezelési módszert, az ismételt felhelyezésben (felragasztásban) tudok Neked segíteni.

SMR henger kurzus
(Csíky Ferenc)

Az SMR henger egy keményebb szivacsból készült masszázshenger. Ennek segítségével az izmaidat lazítjuk úgy, hogy szabályozni tudod a nyomás erősségét. A bemelegítés és a nyújtás során egyaránt célszerű alkalmazni.

Manuális Neurodinamika és Fasciaorganizáció
(Kondor Judit Mozgásfilozófia)

A fascia- és az idegrendszer a két legszövevényesebb rendszer az emberi testben, és minden porcikánkban jelen is van.
Ezért okoz nagy gondot, ha elakadás keletkezik benne.
Ezzel a manuális kezelési technikával feloldhatóak a letapadások, és rendezhetőek a fascia vonulatok.

Preventív gerinctréning
(Almásy Csilla Gerinckoncepció)

A gerinc testünk építményének alapköve, ha itt probléma adódik, az bármely testrészünkre kihathat. A rendszeres ülőmunkát végzők körében pedig sajnos gyakori, hogy a panaszok oka a gerinc körüli képletekre vezethető vissza. Mozgásprogramod alapja tehát, hogy óvd a gerinced – különösen, ha már valamilyen elváltozástól is szenvedsz.

Stretching
(Almásy Csilla Gerinckoncepció)

Ha korábban már sportoltál, akkor talán nem ismeretlen fogalom számodra az edzés végi nyújtás. De volt már részed olyan nyújtásban, amikor a Te dolgod csak annyi, hogy feküdj, és lazíts?

Kismama torna
(Almásy Csilla Gerinckoncepció)

Ha kisbabát tervezel, esetleg abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy már a pocakodban lakik egy csöppség (és a terhességed előtt is sportoltál), vagy már ki is bújt a világra a kicsikéd, várlak szeretettel – mindkettőtöket.

Core stabilizáció
(Almásy Csilla Gerinckoncepció)

A gerinc helyes és tünetmentes használatához nélkülözhetetlen az ún. core izmok tudatos használata.
Ezek az izmok a hasüreget veszik körbe, és aktiválásukkal a gerinc legmobilisabb szakasza, az ágyéki gerincszakasz védhető meg a káros hatásoktól – ezzel pedig minimálisra csökken a kockázata a derékfájdalomnak.

Vakok és gyengénlátók edzése

Sajnos hazánkban még nincs lehetőség a látássérültek edzésének elsajátítására. A családomban szerzett tapasztalataim kapcsán azonban szeretettel várlak (a kutyusoddal együtt), ha szívesen mozognál. Tovább az akadálymentesített verzióra!

Kapcsolat

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Belépés