Műhely eszközök

Fitball

Ez egy sokoldalúan használható nagy méretű és nagy teherbírású gumilabda.Használható szék helyett is – helyesen ülve rajta megelőzheted a derékfájdalmat. Ha pedig a fitballon ülve végzel gyakorlatokat, a törzsizomzatod folyamatosan dolgozik, hogy le ne ess a labdáról, ezzel dolgoztatva meg a gerincedet befolyásoló izmokat. További felhasználási lehetőségekről képeket a Galériában, az Edzés elemek, eszközök között találsz.

Bosu

Ez az eszköz egy gumi félgömb, melynek a másik oldala egy műanyaglap. Így a puha félgömb és a kemény lap része is használható (a kívánt cél és a nehézség függvényében). Ha nehéz elképzelni, a Galéria segíteni fog.

TRX

A TRX egy edzőheveder, melyet egy magasabb pontra rögzítve használhatsz, ha a két végét megfogod, esetleg beleakasztod a lábad. Haladó eszköznek számít az instabil eszközök között (extra gyakorlatok kivitelezésére is alkalmas), de garantáltan megerősít a füled hegyétől a lábad ujjáig!

SMR henger

Ez egy hosszúkás és kemény szivacs henger, melynek finoman rücskös felülete. Bemelegítéshez és nyújtáshoz használjuk. Lényegében arra szolgál, hogy az izmaid lazításában segítsen, mégpedig úgy, hogy Te magad tudod szabályozni ennek a különleges masszázsnak az erősségét. Képeken is meg tudod nézni használat közben az Edzés elemek, eszközök pont alatt.

Bodyball / Softball

Hasonlóan a fitballhoz, ez az eszköz is egy nagy teherbírású gumilabda, azonban sokkal kisebb. Használhatod derék- és nyaktámaszként a mindennapokban, de alkalmas a törzsizmaid erősítésére is.

Dynair párna

A mozgás szempontjából a fitballhoz hasonló eszköz a dynair párna. Lényegében ez egy lapos, kör alakú gumipárna, mellyel elsősorban ülőpárnaként találkozhatsz (praktikus alternatívája lehet egy fitballnak, ha ülőmunkát végzel). Az edzések kapcsán viszont ún. instabil eszközként használjuk, megnehezítve az egyébként egyszerűnek tűnő feladatokat.

Kézisúly

Szintén egy klasszikus sporteszközről van szó, de nem kell megijedned. Nem használunk nagy súlyokat, hiszen nem a testépítés, hanem a –formálás a cél.

Kardiogépek

Minden mozgásprogram alapja az aerob állóképesség fejlesztése. Ha az állóképességed jó, lehetővé válik számodra, hogy minden gond nélkül sétálj végig egy nagybevásárlást a családoddal, vagy hogy légszomj nélkül érd el a harmadik emeletet a lépcsőt használva. Tőled függően erre szobabiciklit, futógépet vagy a szabad levegő adta lehetőségeket használjuk.

Flexibar

A felxibar tulajdonképpen egy hosszú, rugalmas rúd, melyet rezgésbe hozva a tested mély izmait tudod megmozgatni. Ha még sosem próbáltad, furcsa érzés lesz, hiszen folyamatos hát-, has- és farizom munkát igényel, hogy a rúd mozgásban maradjon, míg Te stabilan. Ha még sosem találkoztál a flexibarral, az Edzés elemek, eszközökben találsz róla néhány képet.

Gumiszalag és –gyűrű

Ha jártál valaha aerobik órán, biztos, hogy találkoztál ezekkel. Ha még nem, akkor is beszédes nevük segít. Előnyük, hogy fokozatos ellenállást nyújtanak munka közben. Előbbi egy nagy szakítószilárdságú szalagdarab, melynek foghatod mindkét végét, esetleg csak az egyiket, míg a másikat rögzíted. Utóbbi azért előnyös, mert nem kell összekötni. A gyűrű forma lehetővé teszi, hogy a két kezed illetve a lábad köré tehesd, így végezve erősítő gyakorlatokat.

Kettlebell

Az előbbi kellékhez hasonlóan erősítésre használatos eszköz, bár ennek a súlya már kicsit nagyobb. Egy öntöttvas golyót kell elképzelned nagy füllel (vagy megnézheted itt is). A tartásodat, a farizmaidat és a lábaidat formálja hatékonyan.

Stretching

Sokan elhanyagolják a mozgás utáni nyújtást, pedig a fejlődésed kulcsa rejlik benne. Arról nem is beszélve, hogy a sport utáni nyújtás nem csak az izmaidat, de az elmédet is ellazítja egy kis kellemes zene mellett.

Kapcsolat

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

Belépés